Joined: 07 Apr 2008
Posts: 1126
|
izvor: BIZLife, 02/08/2016
Zaposleni koji se oseæaju u obavezi da proveravaju mejl nakon posla u riziku su od emotivnog iscrpljivanja, prema studiji koja je skoro prezentovana, a prenosi sajt RealSimple.com.
Ono što je zanimljivo jeste da kompanije ne moraju formalno da traže od zaposlenih da proveravaju mejlove: ali oèekivanje može da bude ukljuèeno u radnu kulturu.
Najèešæi uzroci stresa, ko što su optereæenost i meðuljudski konflikti, bili su veæ prouèavani u prošlim istraživanjima. Ali autori nove studije – (Lehigh, Virginia Tech, Colorado State Universities) identifikovali su konkretno oèekivanje proveravanja mejla kao uzroènika stresa na poslu.
Druge studije pokazale su da zaposleni moraju da se odvoje od posla – i mentalno i fizièki – da bi mogli da se istinski opuste i izbegnu burnout.
„Mejl je poznat kao prepreka procesu oporavka (od posla),“ napisali su autori studije. „To što možemo mejlu da pristupimo kad god i gde god (i kad nismo u kancelariji) doprinosi tome da se oseæamo preoptereæeno poslom.“
Da bi testirali ovu hipotezu, ispitali su oko 400 zaposlenih u nekoliko razlièitih industrija, ukljuèujuæi finansije, bankarstvo, tehnologije, zdravstvo… Uèesnici su pitani koliko vremena provode proveravajuæi mejl van radnog vremena, koja su oèekivanja njihovih zaposlenih, itd.
Iznenaðujuæe, vreme koje su proveli na mejlu nije uticalo na njihovu emotivnu iscrpljenost ili na balans posao-porodica, koliko na njihova uverenja o tome šta se od njih oèekivalo da urade. Za mnoge ljude, ova uverenja (da moraju da budu „prisutni“) stvaraju konstantno stanje anksioznosti i nesigurnosti – što se naziva i „anticipatorski stres“, bez obzira koliko èesto proveravaju mejl.
Zaposleni bi trebalo da budu svesni rezultata ovog novog istraživanja. „Ako organizacija perpetuira „uvek online“ kulturu to može da dovede zaposlene do hroniènog stresa„, rekla je jedna od profesorki i autorka studije u saopštenju za medije. Poslodavac to vidi kao poveæanje produktivnosti, ali na duže staze to nije dobro.
Ovaj problem ne tièe se samo toga da treba naæi rešenje ili zabraniti „proveravanje“ mejla nakon posla, veæ treba kreirati sigurno radno okruženje u kom se zaposleni neæe plašiti ako ne proveravaju mejlove, ili ako su se nakon vremena jednostavno iskljuèili iz posla. |
|
|